کد خبر: 1222629
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پرونده قتل دکتر ضیائی و همسرش به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران با محاکمه عاملان جنایت بررسی می‌شود

جوان آنلاین: پرونده قتل دکتر ضیائی و همسرش به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران با محاکمه عاملان جنایت بررسی می‌شود. 
به گزارش «جوان»، روز پنج‌شنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال قبل پسر جوانی در تهران به اداره پلیس رفت و از گم شدن ناگهانی بستگانش به نام‌های دکتر ضیائی و همسرش شکایت کرد. 
با طرح این شکایت، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی به دستور قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی حادثه وارد عمل شدند. 
تحقیقات مأموران نشان داد دکتر ضیائی پزشک سرشناس و پولداری است که همراه همسرش که دکترای اقتصاد دارد در خانه بزرگی در ولنجک زندگی می‌کنند، اما به‌طور ناگهانی ناپدید شده‌اند. کارآگاهان در بررسی‌های میدانی دریافتند زوج پولدار خانه بزرگی در منطقه سعادت‌آباد دارند و روز حادثه هم با مردی به نام بهروز در همان خانه قرار ملاقات داشته‌اند. از سوی دیگری مأموران پلیس در بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند پزشک پولدار و همسرش وارد خانه سعادت‌آباد شده‌اند، اما چند ساعت بعد خودروی آن‌ها که به نظر می‌رسد راننده‌اش فرد دیگری است از آنجا خارج می‌شود. 
در شاخه دیگر از تحقیقات مشخص شد بهروز مشتری خانه ۳۰۰ میلیاردی دکتر ضیائیان بوده، اما پس از مدتی با جعل سند آن خانه را به فرد دیگری فروخته است. بدین ترتیب بهروز به عنوان اولین مظنون بازداشت شد. وی در بازجویی‌ها ابتدا مدعی شد از سرنوشت دکتر و همسرش بی‌خبر است، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد به قتل زوج ثروتمند با همدستی پدر و پسری به نام کامران و ایرج اعتراف کرد. وی مدعی شد به خاطر بالا کشیدن خانه چندصد میلیاردی دکتر ضیائیان، پدر و پسر را برای قتل اجیر کرده است. 
با اعتراف متهم، مأموران کامران و پدرش به نام ایرج را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. همچنین مأموران در جریان این حادثه چند مرد دیگر را که در جعل سند و خرید و فروش اموال مقتول و همسرش دست داشتند، بازداشت کردند. 
در جریان تحقیقات ایرج به قتل دکتر ضیائی و همسرش اعتراف کرد. وی گفت: پسرم راننده بهروز بود و من از طریق او با بهروز آشنا شدم. او می‌خواست خانه چندصد میلیاردی دکتر را تصاحب کند، به همین دلیل نقشه قتل او و همسرش را طراحی و من و پسرم را برای قتل اجیر کرد. روز حادثه طبق نقشه من در زیرزمین مخفی شدم و وقتی دکتر و همسرش با بهروز وارد زیرزمین خانه شدند، بیرون آمدم و به سوی آن‌ها تیراندازی کردم. پس از این حادثه، اجساد را با پسرم به بیرون از شهر منتقل و در بیابان‌ها دفن کردیم.»
متهمان دیگر هم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند و در نهایت چند روز قبل کیفرخواست متهمان صادر شد. به زودی قاتل و همدستانش در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند.

برچسب ها: قتل ، قاتل ، دادگاه کیفری
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
0
0
به چه قیمت بگو یکصد میلیون دلار آیا ارزشش رو داره همیشه یاد خدا کنیم من اطمینان دارم خداوند کمک مان خواهد کرد و پشتیبان مان خواهد بود .....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار